marți, 15 iunie 2010

Vişine

Am în curte doi vişini mititei, care cred că sunt timpurii, căci s-au copt deja foarte tare. Ieri m-am mobilizat şi l-am cules pe unul din ei. Cred că am reuşit să strâng cam 7 kg de vişine.
Mai am de strâns unul şi voi face din rodul lui sirop şi gem. Pentru sirop, cred că voi folosi rețeta asta.
Presupun că atunci când vișinele au o culoare foarte închisă, înseamnă că sunt coapte, nu? Mă așteptam să fie mai dulci, dar chiar și așa, grena, ele tot acre erau. Am mai constatat cu stupoare ceva ce nu știam: și vișinele fac viermi!Din cel de ieri am făcut:
- vişinată: la 4 kg de vişine am pus 1 kg de zahăr, în straturi alternative, într-un borcan pe care l-am aşezat în zona cea mai însorită din curte. Mai încolo o să-i adaug alcool, o să strecor totul şi o să pun în sticle;(fotografia e făcută a doua zi și se vede că deja lasă zeamă ...)

- vişine conservate pentru prăjituri : la 3 kg de vişine (cântărite înainte de a li se scoate sâmburii) se adaugă 1 kg de zahăr şi 10 aspirine pisate. Ca un sfat util pentru cele care nu au prea scos sâmburi de fructe: vișina de strânge un pic între degete, până când se simte de parcă sâmburele ar fi ”luat aer”, unul din degete fiind ținut pe locul unde a fost codița, iar celălalt în partea opusă. Mai apoi, se presează ușor fructul, în așa fel încât sâmburele să iasă pe la locul codiței.
Se amestecă totul, se lasă până a doua zi (pe căldura asta e mai bine să se lase la frigider), se mai amestecă din când în când şi când s-a topit tot zahărul, se pun în borcane închise cât mai bine.Foto cu ele puse deja în borcane o să pun mai târziu, căci nu mi s-a topit încă zahărul.
Update: iată și rezultatul final al celor 3 kg de vișine puse la conservat:Așadar, ies 4 borcane de 400 g, unul de 800 și o sticlă de 1 l. Eu cred ca ajung :)

Niciun comentariu: