marți, 20 decembrie 2011

"Cum sa fii multumit de casa ta"

Intamplator sau nu (nu prea cred eu in coincidente, asa ca nici de data asta nu cred ca a fost doar o pura intamplare), datorita lui Catrinel am dat mai intai peste un site si din cateva clicuri peste un articol. Titlul lui este "Cum sa fii multumit de casa ta" si datorita lui am intrat sa citesc toata postarea. M-am regasit in fiecare cuvintel de acolo. De cand cu depresia, am tendinta (e drept ca acum mai rar) de a face o serie de greseli care ma baga la loc in cercul vicios: ma axez mai mult pe ceea ce nu este facut decat pe ceea ce e facut. Ma gandesc mai des la ceea ce nu am, nu am facut, nu pot sa fac, decat la ceea ce am, am facut, pot sa fac. Sigur ca gandirea negativa imi aduce numai neajunsuri, caci astfel casa a inceput sa devina un loc in care nu vreau sa ma intorc, in loc sa fie locul unde sa ma simt bine si sa ma odihnesc.
Sigur, recunosc ca am un mare noroc pentru ca am, in sfarsit, o casa pe pamant, cu un petec de gradina. In loc sa ma bucure asta, eu ma gandesc ca nu am terminat-o de tencuit pe dinafara, ca gradina nu e amenajata asa cum as vrea, ca incaperile nu sunt tocmai asa cum ar trebui sa fie, ori din cauza ca nu prea am mai avut bani, ori pentru ca nu am avut timp sau putere. Gresit! Asta nu imi aduce decat multa nefericire si nu rezolva absolut nimic. Trebuie sa invat sa scap de genul asta de gandire si s-ar parea ca articolul de mai sus imi da cateva sugestii. Doamna care l-a scris avea aceeasi problema, dar a citit o carte si si-a scris pe o foaie cateva reguli pe care le respecta zi de zi:
  • Niciodata nu-ti da voie sa te plangi de nimic - nici macar de vreme;
  • Nu te imagina niciodata in alte conditii sau in alt loc decat cel in care te afli;
  • Nu-ti compara casa ta (sau ceea ce e al tau, as zice eu) cu a altcuiva;
  • Nu-ti permite sa-ti doresti ca ceva sa fi fost invers;
  • Nu trai pentru ziua de maine - aminteste-ti ca ea este a lui Dumnezeu, nu a noastra.
 Pana o sa le scriu eu pe hartie, vi le arat si voua, poate va folosesc. Voua vi se intampla sa aveti astfel de ganduri? V-a placut casa de la bun inceput? Va place in continuare? Daca nu, ce faceti cand aveti nemultumiri in privinta ei?

7 comentarii:

Ella spunea...

Eu am problema asta :(
Dar nu e vorba neapărat despre casa mea, este vorba despre viaţă in general... De o bucată de vreme mă stăpâneşte aşa un sentiment de nemulţumire orice aş face sau oricât aş face. Trebuie sa ma schimb... şi e greu... :D

Dani P. spunea...

Am si eu o lista luuuunga, cu ce trebuie sa mai facem dar nu pot spune, ca sint mereu nemultumita. Incerc, sa fac macar ce se poate si sa privesc la ce am realizat.
Pasi mici si siguri si teluri usor de ajuns. Iar la sfirsitul zilei, un bilant pozitiv, asa imi spune sotul meu, care-i cu picioarele mai pe pamint decit sint eu ...
Facem asa de multe, Cristina, dar nu ne dam seama ...
O seara frumoasa, draga mea si zimbeste, cind te vezi in oglinda, viata e frumoasa !!!

cristina spunea...

Fetelor, am simtit eu ca nu sunt singura in demersul meu de a-mi schimba optica asupra vietii. O sa mai scriu despre asta.

CCristinaC spunea...

Articoulul tau este un punct de plecare. Faptul ca ai constientizat ca esti bine, e un punct de plecare. Faza cu a nu gindi negativ, merge de minune si e benefica, daca reusesti sa-ti alungi gindurile grele. A, mai gindeste-te ca daca termini acum cu toate visele si treburile, ce-ti mai ramine de facut in anii urmatori? Nu e bine, caci te gaseste moartea stind. Asa, ai cite ceva de facut tot timpul. :))))

Catrinel spunea...

Imi pare rau ca treci printr-o perioada de genul acesta. Stiu cu adevarat cum este. Trebuie sa te mobilizezi neaparat sa gandesti frumos. Am pierdut aproape trei ani din viata asa. In loc sa ma bucur de cele mai frumoase schimbari din viata mea( devenisem mama si sotie) eu eram depresiva. Doamne! Cat de greu a fost si cate am pierdut!
Acum ma ajuta sa analizez ce imi doream in trecut si ce am in prezent si constat de fiecare data ca majoritatea viselor s-au implinit. Imi doream lucruri mici si absolut normale, pe care nu le aveam si acum cand le am trebuie sa apreciez fiecare lucru oricat de mic ar fi.
Nu esti singura! Uneori doar crezi acest lucru. Sunt foarte multi oameni care te sustin si te iubesc. Fa un exercitiu si incearca sa vezi in fiecare gest si lucru, ceva frumos. Vei descoperi multe lucruri placute.
Eu mai am uneori scapari si sunt pe buza depresiei, dar am invatat semnele si cer ajutor daca nu reusesc sa ma mobilizez singura.Vorbesc cu cineva... oricine. Nu lasa pe nimeni sa empatizeze cu tine si sa iti zica "vai saraca". Incojoara-te de oameni care au curajul sa iti spuna: "Nu e asa cum crezi! Capul sus si uite ce frumos este lucrul acesta. Bucura-te de ce ai."
Ii zic sotului ca sunt intr-o faza sensibila si il rog sa nu creada ca am ceva cu el si sa se poarte "cu manusi".
Oricand ai nevoie sa discuti cu cineva ma gasesti pe black_moruna@yahoo.com
Ioi! Dar m-am lungit nu gluma! Nu sunt sfaturi ce am scris sunt doar lucruri pe care eu le fac si pe care am reusit sa le constientizez. Am simtit nevoia sa ti le scriu deoarece pe mine m-au ajutat si stiu cat de greu iti este. Este greu, dar nu imposibil!!!
Te pup cu drag!

Elena Valentina spunea...

Eu acum 2 ani mi-am amenajat camera. Desi as fi vrut o mobila mai scumpa, am renuntat la ea din cauza banilor, dar mai ales a spatiului. Pana la urma am vopsit peretii intr-o nuanta care se potriveste perfect cu mobila de care sunt foarte mandra. Acum vreau sa amenajez si bucataria. Deja studiez piata de mobila.
Oricat de mica sau de mare ar fi casa ta, trebuie sa o amenajezi in asa fel incat sa te simti bine cand esti acasa si chiar daca ai vazut anumite lucruri la cineva acasa si ti-au placut, daca nu se potrivesc in spatiul tau de acasa, mai bine renunta sa le cumperi. Conteaza sa te axezi pe o tema anume in toata casa: rustic, bambus, african, etc.
Cat despre partea spirituala, este bine sa gasesti mereu cate ceva de facut. Studiul este mama invataturii. Daca iti place sa crosetezi, studiaza despre asta. Principalul lucru este sa ai tot timpul un hobby care sa iti umple sufletul de bucurie. Hobby-ul se poate schimba oricand de-a lungul vietii. Exemplu,eu: o perioada am scris, o perioada am pescuit, o perioada am facut poze, acum citesc carti de design interior. Peste un an de zile este posibil sa ma axez pe altceva.

cristina spunea...

elena, depresia poate fi, la un moment dat, din cauze organice si atunci nu mai ai cum sa lupti singur cu ea. in principiu hobby-urile ajuta, dar nu vindeca.