joi, 11 aprilie 2013

Tratament impotriva fainarii

Cautand pe site-ul Anthesis plantute de cumparat, am dat peste un tratament impotriva fainarii. Cum eu am problem cu fainarea in gradina, il pun aici si ca sa il gasesc mai repede cand o sa am nevoie de el si ca sa fie de folos altor oameni care au aceeasi problema:
"...fainara,(provocata de o ciuperca) care are un aspect de mucegai albicios, si acopera tulpinile florale si frunzele. Se poate combate cu sulf solubil chiar inainte de aparitie. Dar, mai bine, profilactic, plantele vor fi stropite cu o solutie de lapte sau zer (1litru de zer, lapte degresat, iaurt sau lapte batut la 9 l de apa, eventual cu adaugare de 25-30 picaturi de tinctura de iod). Aceasta solutie nu permite instalarea sporilor pe planta si, in plus, hraneste planta. O alta modalitate neconventionala de lupta cu fainarea este si apa de cenusa, arhicunoscuta lesie. Este suficienta o cana de cenusa la 5 litri de apa fiarta, lasata sa se decanteze, iar solutia limpede va fi folosita drept insecticid (impotriva daunatorilor), fungicid (impotriva diverselor boli provocate de ciuperci) si chiar ca ingrasamant foliar.
In cazul in care planta este atacata foarte puternic se taie planta de la nivelul solului si se arde.  Apoi, ca masura profilactica, se presara peste ea cenusa sau se stropeste cu un fungicid sistemic."

4 comentarii:

Dana spunea...

Cristina, o sa incerc si eu reteta asta, ca mereu mi se imbolnaveste bergamota de fainare. Pare simpla si la indemana, o sa-ti spun daca am avut succes.
Din pacate apa de cenusa nu o pot face... nu am cenusa! :)).

cristina spunea...

dana, te inteleg cu cenusa, ca nici eu n-am :))
mie asterul mi se imbolnaveste de fainare, dar dupa ceva vreme o transmite si altor plante. sa vedem cum o sa iasa treaba cu retetele astea.

irenadaiana spunea...

cred ca varianta cu cenusa as putea s-o incerc eu ca mi-a ramas de la centrala. Sau de la gratar. e tot cenusa nu?

cristina spunea...

de la gratar nu, ca cica trebuie cenusa de lemn, nu de carbine, cel putin la ingrasat pamantul. la fainare nu stiu, dar cred ca tot asa este.