sâmbătă, 2 februarie 2013

Plantele vivace la sfarsit de ianuarie

Am cateva ghivece bune in casa, cu diverse plantute adapostite de frigul iernii in veranda unde sunt aproape 15 grade in mod constant. Majoritatea hiberneaza, in sensul ca nu dau semne ca ar fi treze. Cateva dintre ele m-au surprins insa in urma cu cateva zile, cand ma dusesem sa le ud.
Surpriza cea mai mare mi-a facut-o Heuchera sanguinea "Leuchtkafer" comandata de la Plant-shop.ro. Va sfatuiesc sa intrati pe link si sa o vedeti in toata splendoarea ei, caci la mine e inca mica si deocamdata doar boboc:
 

Faptul ca a vrut sa faca boboc in ghivecelul ala mititel ma face sa sper ca voi putea sa imi amenajez anul asta coltul meu cu plante pentru umbra, la care visez de mult si pentru care mi-am mai luat anul trecut Hosta (s-ar putea sa-mi fi murit, am vazut-o ca s-a uscat brusc la sfarsitul toamnei, desi parea ca s-a prins) si inca o Heuchera rosie. In prima poza se vede si salvia cumparata tot de la plant-shop.
Apoi, o alta surpriza mi-a facut-o iedera.
Rupsesem din ea cativa lastari (care s-au uscat in vaza cu apa, nu stiu de ce) ca sa o inmultesc prin butasire si se pare ca plantei-mama i-a placut ca am scapat-o de puii lungi si greu de hranit, caci i-au dat frunze noi, mai mari si colorate cu un verde crud frumos.

In decembrie am primit de la cineva cativa bulbi pe care ii avea de la Gradina Bakker ca bonus la o comanda. La inceputul lui ianuarie i-am pus intr-un ghiveci, in pamant proaspat cumparat, dupa ce i-am lasat in apa calduta la hidratat cateva ore.
Este inutil sa va mai spun ca nu a iesit decat o narcisa, cred. Pusesem zambile, narcise, muscari, anemone, dar n-au iesit deloc. Sunt sigura ca e ceva aici la mine, caci doamna de la care i-am primit are o "recolta" destul de frumusica, mai ales de zambile.
Disperata ca mie nu mi-au iesit, am pus unul din bulbii ce-mi ramasesera de pus direct in gradina intr-o vaza cu apa. La magazin am vazut ca zambilele cresc in niste ghivece in care nu par sa aiba mai nimic, asa ca m-am gandit ca eu sa le dau macar apa din belsug. Motul care pare a incolti sta asa de cand am pus bulbul in apa, in schimb, daca va veti uita cu atentie, veti observa ca i se dezvolta niste radacini tare stufoase in vaza asta:

































La sfarsit o sa va arat Hortensia cumparata anul trecut de la Simfonia lalelelor de la Pitesti. La mine in gradina, pusa in ghiveci cu pamant bun, n-a murit, dar nici n-a trait. Am adus-o in casa si acum cateva zile am observat ca invie:

































Mai aveam una exact la fel, dar aia se pare ca a dat coltul de tot.
Cam asta ar fi pentru moment. Astept cu nerabdare zilele calde, ca sa le scot fara la aer, sa se bucure si ele dupa o iarna de stat la frig.

Un comentariu:

ghemulet spunea...

Cred ca au prins iz de primavara floricelele..Stiu ele ce stiu..Poate vine primavara mai repede