sâmbătă, 25 ianuarie 2014

A venit. Cine? Iarna!

Da, si-nca cum! Cu vifor! Am vazut cuvantul asta pe o banda din aia de breaking news pe un post TV si m-am gandit dintr-o data ca nu l-am mai auzit de mult. Mi s-a parut un cuvant ciudat, care l-a chemat imediat langa el pe celalalt - vifornita. Sa vedem ce zice dex-ul: VÍFOR, vifore, s. n. (Pop.) Vânt puternic, furtună mare (cu ninsoare); viforniță, viforeală. — Din sl. vihrŭ, bg., sb. vihor. Sursa: DEX '09 (2009) Asadar, da, e corect. Afara e VIFOR. Un vant atat de puternic, incat imi incearca puterea de rezistenta a casutei din rasputeri. Cand se impinge in ea cate o rafala, scartaie si icneste saracuta, de zic ca acum acum cade pe noi. Ca-n reclama ... vant puternic, casuta rezista ... Doamne fereste de mai rau. Intr-o alta ordine de idei, azi tata face 7 ani de cand s-a dus. Fie-i tarana usoara.

13 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

:)) la noi nu scartaie nimic deocamdata, dar se aude vantul vajaind de zor pe langa acoperis

Catrinel spunea...

Dumnezeu sa il odihneasca in pace! Din pacate moartea face parte din viata desi suna atat de ciudat si am prefera sa nu existe.
Si la noi ii vifor. :)
Sa ai o sambata linistita!

martamag spunea...

Dumnezeu să-l ierte pe tatăl tău!
Iarna a venit şi în Apuseni, cu zăpadă ceva mai multă decît ieri, dar încă nu e frig, temperatura este peste zero. Iarnă va fi de-acuma, poate...

Valentina spunea...

Si la noi a venit iarna, dar nu e viscol, doar ninge. Sosetele pentru tine sunt gata, luni le pun la posta.
O fi pura coincidenta faptul ca a venit zapada exact cand am terminat si eu lucrul? :)

cristina spunea...

Valentina, eu nu cred in coincidente :)) Ele sunt o metoda de a ne atrage atentia asupra a ceva. Vom vedea asupra ce ...

Dani P. spunea...

Odihneasca-se in pace ! Si sa nu tina mult viforul.

simf spunea...

cand ti-am spus eu ca de la ciorapii tai ni se trage cu iarna-toamna:)
la noi e nisoare viscolita, nu e prea ticalos vantul, doar urca zapada pana la jumatatea usii, pe geamuri, pe unde poate si el. dar ninge ca-n povesti, e alb totul, vreo 25 de cm de nea. mai vreau, macar vreo 2 saptamani asa. sa ninga, sa ne inzapezim, daaa...
(dumnezeu sa-l odihneasca).

cristina spunea...

eu inzapezire nu mai vreau, ca am ramas cu traume dupa aia din 2011, cand nu m-am mai putut intoarce acasa dupa un concert si a trebuit sa dorm in bucuresti.

ma uit acum pe geam cum ninge, nu mai viscoleste. n-am un sentiment bun. ma pregatisem de primavara.

Gabriela spunea...

Nu era bine sa vina primavara, oricat de mult ne doream asta. Eu ma gandeam cu groaza cum va arata gradina in sezonul urmator, fara un strop de iarna.
In privinta comemorarii, iti doresc liniste in suflet si Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

Octavia/http://la-paris-si-pe-alocuri.blogspot.fr spunea...

Oh, cît aș vrea și eu puțină zăpadă și puțin frig... Sa scîrțîie sub picioare, si sa ma întorc acasă cu nasul rece, sa fie cald înăuntru, să se scuture obloanele de vint și să fim atit de bine înăuntru, cu un ceai fierbinte si o carte care sa te țină cu sufletul la gură.

cristina spunea...

Gabriela, stiu ca nu era bine sa fie primavara, insa marului meu parca ii aparusera niste muguri si acum ma tem sa nu ii piarda ...

Octavia, cat de mult mi-as dori sa ma pot bucura si eu asa! Din pacate, eu mai mult ma tem si ma sperii.

Mihaela spunea...

Eu cand vreau sa consult dictionarul explicativ al limbii romane, caut pe dexonline.Acolo la vifornita :) , da si sinonimul moldovenesc ”vicolnita” :), apoi ”givornita” s.a.m.d/Oricum, parca e mai la indemanat dictionarul online decat cel pe hartie, ca si toate sau mare parte din informatii care acum s-au mutat pe net.

ghemulet spunea...

SI vifor este frumos nu am ce zice...mie tot de la o banda mi-a ramas "urgie" :))
SI noi am fost in cod...astazi este soare afara...sa vedem pana cand si cum.O vreme linistita iti doresc.