duminică, 19 iulie 2020

Boli si daunatori la vita de vie

Daca pana anul asta suspectam ca vita noastra de vie are filoxera, anul asta am gasit pe cateva frunze forma inversa a filoxerei, adica basicarea pe partea superioara a frunzelor, nu pe cea inferioara.
Cautand pe net, am gasit ca ar putea fi atacata de acarianul galicol, care ii provoaca boala numita erinoza.
Iata pozele:
Pe dosul frunzei se vad zone albe, fainoase.
Basicarea in erinoza se produce pe fata frunzei.
Alta frunza atacata.
 In tot cazul, de vreo cateva zile curtea ni s-a umplut de panze de paianjen, ceea ce ma face sa cred ca vremea a fost prielnica inmultirii acestor fiinte, drept pentru care vom lua cateva masuri de combatere, caci nu imi place sa imi impart inegal habitatul cu ei :)

4 comentarii:

Zuzu spunea...

:) Spor in toate!

martamag spunea...

Cu ploile aste nu te poți ocupa de grădină destul! Azi Am stropit și eu trandafirii care sînt prăpădiți rău din cauza dăunătorilor de tot felul! Spor la treabă și să fie cu folos!

Ella spunea...

Sper ca ai rezolvat problema!
Pana anul acesta, cand mi-am incropit si eu o micro-gradinita de balcon, n-am stiut ca pot fi atatia daunatori si ca e asa de frustrant sa iti vezi plantele distruse.
Mai intai, leusteanul a fost asediat de purici, apoi rosiile chery la fel.
La castraveti (2 rasaduri) le-au picat aproape toate florile. Acum, cand au facut altele, le-au napadit puricii.
La muscate, nu stiu ce le gaureste frunzele. Si tot asa...

cristina spunea...

Ella, pai de aceea am comentat eu atunci "cel mai castravete" parca, pentru ca stiu cat de greu e sa ii obtii. Eu nu am reusit sa conving nici o samanta de castravete sa incolteasca la mine in pamant si nici un rasad sa ajunga sa rodeasca.
Cat despre daunatori, nu am dus si nu duc lipsa deloc. M-am resemnat. Imi pare rau de munca noastra, dar daca sortii ne sunt potrivnici, nu am ce sa fac. Decat o suta de rosii stropite chimic, mai bine 4 nestropite. Deocamdata. Pe viitor, poate imi schimb abordarea.