joi, 30 septembrie 2021

Aster de trei culori

 Anul trecut mi-am amintit de niste flori care cresteau an de an in fata ferestrei de la bloc, in copilarie. Nostalgia m-a facut sa caut pe net ce-ar fi putut fi globuletele de floricele movulii din copilarie, pe care nu stiu cine le plantase pe stratul de la strada. Am dedus, dupa multe cautari, ca ar fi putut fi Aster alpin. Mi-am facut comanda pe net, la unii care promiteau marea cu sarea, dar s-au dovedit a fi o mare teapa (gradinamax, aviz amatorilor). Planta care a venit a facut ceva timp mai tarziu o singura floare, dar stiu ca atunci m-a surprins teribil culoarea. Parea bleumarin-mov inchis. Floarea singuratica era si cam ciufulita, nedemna de pozat. N-am crezut ca o sa mai iasa si anul asta, dar iata ca a facut-o! Planta mi-a iesit si a facut vreo trei floricele anul asta, asa ca as putea nutri ceva sperante ca va fi, candva o floare in toata firea! Nu e cea din copilarie, dar pentru ca are asa o culoare speciala, o iert.

Mai jos redau toate cele trei culori de Aster pe care le am in curte, caci e sezonul lor. Imi place floarea asta, ca mai toate, de altfel.






Niciun comentariu: