miercuri, 9 martie 2016

Revigorarea lalelelor taiate

Vi s-a intamplat sa vi se pleosteasca lalelele primite in dar in primavara asta? Mie mi se pleosteau de fiecare data, an de an, la nici o zi dupa ce le primeam si le puneam in vaza.
Anul asta am aflat remediul: le tai codita cam 3 cm si in nici o ora ele se ridica la loc drepte in vaza. Am ramas uimita, caci am chiar pe birou, in fata mea, o lalea alba pe care anii trecuti as cam fi aruncat-o, dar care acum, supusa tratamentului de resuscitare, s-a ridicat vazand cu ochii.
Poate ca voi stiati acest remediu, dar eu tot vi-l spun, ca nu se stie niciodata.

6 comentarii:

Mihaela spunea...

Mie nu mi se pleosteau lalelele in vaza, in schimb pe timp de zi, la lumina, li se deschideau larg florile, iar seara se inchideau la loc. Le aruncam abia dupa ce se scuturau petalele sau li se faceau urate.

simf spunea...

eu le pun in frigider cateva ore si isi revin, isi strang si petalele. oricum nu prea le place caldura, cel mai bine stau pe glaf, langa geam.

Laura spunea...

Merge la toate florile operatiunea!

Mihaela Damaceanu spunea...

Cred ca lalelele si trandafirii sunt printre florile ce se pleostesc cel mai usor. Cand eram tanara si profesoara am venit la un final de an cu bratele incarcate, stii cum e. Majoritatea erau trandafiri si imi parea atat de rau de ei..Am pus in cada apa rece si i-am lasat vreo doua ore. Si-au revenit frumos. Stiam si cu coditele, dar niciodata nu strica sa ne mai reamintim, pentru ca ne mai si lasa memoria. O primavara frumoasa, draga mea Cristina!

Gabriela spunea...

Nu este o problema in cazul lalelelor; se invioreaza usor. O alta metoda este sa se intepe tulpina cu un ac, chiar sub floare, astfel incat bulele de aer formate sa se elibereze, sau sa se arunce o moneda de cupru in vaza. Nu stiu cu ce ajuta chimic, dar ajuta.
In cazul trandafirilor e mai complicat. Voi incerca metodele pe care le-am citit mai sus.
La cat mai multe flori, Cristina!

Jurnal cu flori spunea...

:) foarte buna metoda! da rezultate cu siguranta! :) Ioana