joi, 11 iunie 2020

De mai demult si de acum

De cand n-am mai scris pe blog s-a schimbat si interfata, vad :)

N-am mai scris din multe motive, neimportante, dar mai ales pentru ca nu mai pot face poze faine, caci nu-mi mai place aparatul pe care il am acum. Asa ca, nemaifacand poze, nu am cum sa fac postari. Cu toate astea, se mai intampla prin curtea si drumurile mele cate ceva ce nu pot sa nu imortalizez si atunci apelez la ... telefon, de aceea calitatea pozelor urmatoare lasa de dorit, dar macar se vede ceva in ele.

Incep cu cele mai vechi poze, de prin martie-aprilie, cand in jurul unei buturugi de salcie au aparut puzderie de ciuperci:




S-au topit, apoi au aparut din nou, la vremea aceea am cautat sa vad ce sunt, dar nu au mai prezentat interes apoi.
Urmeaza o bucatica de curcubeu, intr-una din zilele ploioase ale lunii mai, cand ma intorceam de la birou. A fost spectaculos doar pentru ca era mic, mic si acoperit de nori negri.

Apoi a urmat un camp plin de maci. De la nivelul masinii se vedea totul rosu, dar cand am coborat am constatat ca macii doar invadasera o cultura, nu erau ei subiectul:


Tot in drumurile zilnice vedeam pe marginea soselei niste tufe mari, cu flori de un rosu aprins. M-au intrigat mereu, caci le credeam cel putin azalee ( :)) ), dar nu am reusit sa imi conving sotul sa opreasca sa le vad de aproape pana recent. In loc de arbust decorativ cu flori, am descoperit ca tufele erau, de fapt, arțari tătărăști. Oricum, nu mica mi-a fost surpriza sa constat ca aceste seminte ale lor sunt, la origine, rosii!


Si am lasat pentru final partea cea mai recenta, dar si cea mai neplacutaȘ limacsii. De ani de zile ii vanez, am mai redus din ei, dar amfost socata sa vad ca, in doua zile de cand le-am adus de la sera, craitele au fost topite pur si simplu! M-am aplecat, cu ochelarii pe nas, sa vad ce le mananca, totusi si am avut un soc! Se vede din poze ca sunt acolo si limacsi din aia oribili, imensi si nesuferiti, dar si din cei mai mici. Aseara le-am plantat in gauri in care am pus coaja de ou, dupa care le-am impresurat cu coaja din belsug, poate se refac. Nu cred, dar totusi sper.
 

Ma gandeam saptamana trecuta ca nu prea mai gaseam uratenii din astea mari prin gradina, caci i-am vanat aproape zilnic, insa aseara am gasit pur si simplu o invazie, inclusiv de melci cu cochilie si m-am descurajat teribil. Nu stiu cum sa ma mai lupt cu acesti daunatori.

6 comentarii:

simf spunea...

eu as trece la artileria grea: optimol. chimicale puse in farfurii de unica folosinta (sunt atrasi de ele si mor in farfurie), pe intreaga mosie. pana diminueaz din ei (apoi lasate farfuriile doar spre vecini).

cristina spunea...

Da, Simona, doar ca optimolul a fost prima mea optiune, cu ani in urma. Am dat vreo doi ani cam saptamanal cu el, pe vremea cand aveam doar limacsi invizibili si melci cu cochilie. Nu a avut efect. Cand am vazut ca au aparut porcariile astea maro, m-am ingrozit si am impanzit curtea cu paharele cu bere, doar ca nu am nici timp, nici putere sa le tot schimb la doua zile, asa ca am preferat sa ii vanez si sa-i dau cu sare pe unde-i prind. Am mai scapat de cei care isi faceau veacul in compostiera, dar in primavara asta i-am vazut la nivelul solului, unul langa altul, sub vita de vie, unde am si capsuni si unde nu am ajuns niciodata cu sapa si nici nu o sa ajung, decat daca scot tot de acolo. In fine, i-am sarat si pe acolo si am tot verificat dupa aia, nu prea mai apareau. Pana ieri. Ieri a fost invazie, ziceai ca s-a terminat o pandemie la ei si s-au strans toti sa sarbatoreasca! Era horror! Azi iau din nou la puricat zonele. Cred ca o fi perioada lor de imperechere, naiba sa-i ia ... Am gasit si in pamant niste oua albe ca icrele, probabil ca acum isi maresc ei efectivele.

o femeie spunea...

contra limacsilor am aplicat capcane: frunze de salata lasate deoparte, sau mici capace/farfurii cu bere, astea atrag limacsii si eu pac, ii omor cu piciorul. Sunt specifici zonelor umede si umbroase, asa ca muta florile in soare.

cristina spunea...

o femeie, voi mai pune si farfurii cu bere, dar de calcat cu piciorul n-o sa-i calc, ca astia maro sunt scarbosi cat cuprinde si sunt ... tari, e nasol sa-i calci. Ii voi da cu sare, ca sipana acum.
Alaltaieri, 10 iunie, se pare ca a fost o zi speciala in neamul lor de au facut invazie, ca ieri nu prea am mai gasit decat vreo trei.

Maya Kuzman spunea...

Beautiful pictures!I always love being out and taking tons pictures of nature!

cristina spunea...

Maya, thank you for your visit. Unfortunately, you don't understand my language, but you can always choose to translate from the top right corner, if you want to see what are the pictures about. These ones are mostly about some plague in my garden :)) Some are about the beauty of the nature, indeed.